torsdag 14 december 2017

Öl i Atlanta del I

En av amerikas absolut största distributörer av öl heter Shelton Brothers. Shelton Brothers anordnar en stor festival en gång om året på olika platser i USA. Detta år skulle den gå av i Atlanta. Biljetterna släpptes nån gång i maj. Jag lyckades få tag en biljett till VIP passet på fredagen och en vanlig till lördag. Så det va bara att boka flyg och hotell.


I mitten på augusti bar det iväg med flyget. Mellanlandning i London med en tallrik fish and chips och sedan vidare till Atlanta. Väl framme så blev det en taxi till hotellet i Decatur strax utanför Atlanta. Själva downtown hade jag hört inte va så trevligt att bo i. Så valde den lite mysiga förorten Decatur istället. En av de högst rankade pubarna råkade ligga ca 10 minuter gångväg från mitt hotell.

Incheckad cirka 22.30 så det va bara att skynda iväg till Brick Store. Lyckades hitta en plats vid den mörka baren. Mysigt ställe men väldigt dunkelt därinne. Alla som skulle läsa menyn fick lysa på den med sina mobiler. Såg lite lustigt ut. Började med en pilsner faktiskt. Törstig efter den långa flygresan så slank den ned väldigt lätt. Efter den hanns det också med en NEIPA.


Creature Comforts Bibo 5,5%
Torr, krispig och bra pilsner. 6,5/10


Three Taverns Hop Leaf Project - Crave 8%
Grumlig med en grym arom av tropiska frukter. Härligt drag i humlen och kanske en något hög beska för stilen. Oj vad gott med första humle fixen på resan. 8,5/10

Nu hade klockan hunnit bli en bit över 12 och jag va rätt mör. Började traska till hotellet och stannade till vid en livsmedelsaffär på vägen. Tänkte kolla lite på ölutbudet och köpa med mig lite till rummet. Tji fick jag. När jag kom med mitt 6 pack öl till kassan så upplyste hon mig om att de inte fick sälja alkohol efter midnatt i staten Georgia. Jaha. Fick bli en flaska vatten då.

Slut på denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar